28.10.09

BAŞÖRTÜSÜNE ÇANAKKALE YASAĞI

Türbanlıya Çanakkale Yasağı!

Mardin'de duyanları hayrete düşüren bir olay yaşandı. Ankara ve Çanakkale'ye düzenlenen geziye katılmak isteyen lise öğrencisi Merve Akgül, başörtülü olduğu gerekçesiyle İl Milli Eğitim Şube Müdürü Mehmet Eldem tarafından otobüsten indirildi.

Genç kız, saatlerce gözyaşı dökmesine rağmen geziye katılmak için Eldem'i ikna edemedi.Alınan bilgilere göre olay geçtiğimiz Pazar günü yaşandı. Milli Eğitim Bakanlığı Ticaret ve Turizm Öğretimi Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen 'Cumhuriyet Eğitim Gezileri Projesi' kapsamında Mardin'den Çanakkale'ye gezi düzenlendi. Kız meslek lisesi son sınıf öğrencisi Merve Akgül (17), otobüse binmek üzere iken Milli Eğitim şube müdürü Mehmet Eldem tarafından başörtülü olduğu gerekçesiyle otobüsten indirildi. Anıtkabir ziyaretinde başörtüsünü çıkaracağını bildirmesine rağmen otobüse alınmayan Merve, verilen cevap karşısında gözyaşlarına hakim olamadı.

2007 yılında Erzincan Kemah'ta PKK'lılar tarafından şehit edilen er Mehmet Arslan'ın teyzesinin kızı olan Merve, Çanakkale gezisinin hayalini kurarken başörtüsü engeli ile karşılaşmasına bir anlam veremedi. Yaşadıklarını şöyle anlattı: "Çanakkale'yi görmeyi çok istiyordum. Ama başörtüm yüzünden otobüse bile bindirmediler. Şube müdürü beni kenara çağırdı. 'Bu şekilde geziye gelemezsin' dedi. Ben, resmi kurum ve Anıtkabir'de başörtümü açacağımı söyledim. 'Otobüste de açmak zorundasın' diye ısrar etti. Okulda zaten başörtümü çıkarıyordum. Ama otobüste bu şekilde bir engelle karşılaşmam beni hayli üzdü. Geziye katılan diğer 4 kız öğrencinin de başörtülerini çıkarmalarını istedi. Onlar korkudan başlarını açmak zorunda kaldı. Bunu yapanları Allah'a havale ediyorum. Çok istediğim Çanakkale şehitliğini ziyaret etme imkanını elimden aldılar. Çanakkale'de şehit olanların anneleri, kız kardeşleri de başörtülüydü. İnanıyorum bu olay orada yatan şehitlerimizin kemiklerini sızlatmıştır. Beni Çanakkale'den mahrum bırakanlar hakkında dava açacağım."

Merve Akgül'ün annesi Peyruze Akgül de kızının uğradığı haksızlığa tepki gösterdi. Hadiseyi ayrımcılık olarak değerlendiren Akgül, "Kızım o gün Çanakkale'ye erkenden kalkıp hazırlandı. Ancak tam otobüse birerken, başörtülü diye otobüse bile almadılar. Bu olay insanlık dışıdır, ayrımcılıktır. Kızımın hakkını savunmak için gerekirse Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'ne başvuracağım." dedi.

Eğitim-Bir-Sen Mardin Şube Başkanı Hasan Ekinci de başörtülü olduğu gerekçesi ile Merve Akgül'ü Çanakkale'ye göndermeyen yetkililere tepki gösterdi. Bunun, dünyada eşi benzeri olmayan bir insan hakkı ihlali olduğunu belirten Ekinci, Hiçbir mevzuat ve yönetmelik inancın gereğini ortadan kaldıramaz. Sonuna kadar bu işin takipçisi olacağız. Türkiye, bu yasakçı zihniyetten bir an önce kurtulmalıdır. İdeolojik davranışlardan bir an önce vazgeçilip, tarafsız, ilkeli, özgürlükçü, bilimsel ve insan merkezli eğitim sistemine geçilmelidir. Bir eğitimcinin vazifesi, Çanakkale'ye gitmek isteyen bir kız çocuğuna problem çıkarmak olmamalı." şeklinde konuştu.

Öğrenciyi otobüsten indirdiği belirtilen Mardin İl Milli Eğitim Şube Müdürü Mehmet Eldem ise konuyla ilgili sorulara cevap vermedi.

(CİHAN)

0 yorum:

Yorum Gönder | Feed



Snap Shots

Get Free Shots from Snap.com
 
^

Powered by BloggerAK Medya Haber Yorum Analiz by UsuárioCompulsivo
original Washed Denim by Darren Delaye
Creative Commons License