13.11.08

ERGENEKONCULARDAN TEHDİT

BOMBALARI "POLİS KOYDU" DE

Ümraniye bombalarının bulunduğu evin kiracısı Ali Yiğit, Ergenekoncuların kendisine ezberletmeye çalıştıkları ifadeyi mahkemede bir bir anlattı...

Ergenekon davası devam ederken, Ümraniye'de ele geçirilen el bombalarının bulunduğu gecekonduda kiracı olarak oturan tutuksuz sanık Ali Yiğit, "Kemal Kerinçsiz, ifademi değiştirmem konusunda bana baskı yaptı" dedi.

Duruşmada söz alan tutuksuz sanık Ali Yiğit, bombaların sahibi olduğu gerekçesiyle tutuklu yargılanan emekli astsubay Oktay Yıldırım'ı 4 yıl önce dayısı aracılığıyla tanıdığını ifade etti. Yıldırım'ın 'Ali Yiğit'i tanımıyorum' ifadelerinin gerçeği yansıtmadığını belirten Ali Yiğit, "Oktay Yıldırım'la tanışıklığımı ispata hazırım. Oktay Yıldırım 2006 yılında açtığım manava gelip alışveriş yapardı. Bunun dışında dayımın benzin istasyonuna sık sık gelir, oradaki elemanlara karışırdı. Emniyetteki ifademde
Muzaffer Tekin'in de manavıma gelip alışveriş yaptığını söylemiştim.

Ancak daha sonra, Tekin'in gelmediğini anladım. Gelen kişi Tekin'e çok benziyordu. Babam çatıda bombaları bulunca ben de dayım Mehmet Demirtaş'a sordum. Dayım, 'O bombaları kimseye söyleme, onlar Oktay Yıldırım'ın. Bunu birileri duyarsa hepimizin başı ağrır' dedi. Babamın ihbarından 15-20 gün önce evi boşaltmıştım" dedi.BENİ TEHDİT ETTİLER

Yiğit, polislerin evi aradığını görünce kendisinin de yardım ettiğini ifade ederek, "Babamın ihbarından haberim yoktu. Cezaevindeyken Oktay Yıldırım ve dayım ifademi değiştirmem konusunda beni tehdit ediyorlardı. Ben de onlara 'Tamam siz haklısınız. Ne derseniz yaparsınız' diyordum. Ancak, arkalarından da yasal işlemleri yapıyordum. 15 gün önce Trabzon'daki evim aranmış. '10-15 yıl sonra Ali Yiğit de, siz de göreceksiniz' şeklinde tehditlerde bulunulmuş. Bir zorları varsa beni tehdit etsinler, ailemi
rahat bıraksınlar.

Tekirdağ Cezaevi'ndeyken Oktay Yıldırım bana bir avukat gönderdi. Avukat bana 'Senin avukatın ben olacağım. Oktay Yıldırım'ı kurtaracağız. Bombaları polis o eve koydu diyeceksin' dedi. Ben cezaevinden çıktıktan sonra da Kemal Kerinçsiz ısrarla beni arıyordu. Daha sonra Kerinçsiz'le Ümraniye'de bir balıkçıda buluştuk. Kerinçsiz, yanındakilerle beraber bana ifademi değiştirmem konusunda baskı yaptı. İfademi değiştirdiğim takdirde rahat yaşayacağımı da söylediler. 15 gün önce evimi kimin arayıp tehdit ettiğinin tespit edilmesini istiyorum" diye konuştu
aktifhaber.com

0 yorum:

Yorum Gönder | Feed



Snap Shots

Get Free Shots from Snap.com
 
^

Powered by BloggerAK Medya Haber Yorum Analiz by UsuárioCompulsivo
original Washed Denim by Darren Delaye
Creative Commons License