27.9.09

SON OSMANLI DEFNEDİLDİ

Son Osmanlıya Veda

Osmanlı hanedanının son temsilcisi Ertuğrul Osman'ın cenazesi binlerce vatandaşın kıldığı namazın ardından II. Abdulhamit'in yanına defnedildi. Cenaze törenine çok sayıda hanedan üyesi ve bakanın yanısıra binlerce vatandaş katıldı. Osman'ın tabutunun üzerine Türk Bayrağı'yla birlikte kabe örtüsü örtüldü. Ertuğrul Osman'ın eşi Zeynep Tarzi Osman, "Hayatımı dolduran bir insandı, ondan sonra hayatım boşalacak." dedi.Sultanahmet Camii tarihi günlerinden birini yaşadı. Cenaze namazı kılınmayan tarihi camide bugün Osmanlı hanedanının saray gören son mensubunun cenaze namazı kılındı. Öğle namazının ardından binlerce vatandaşın katıldığı cenaze namazına hanedan üyeleri ve bakanlar da katıldı. Cenazeye katılan hanedan üyeleri arasında Ertuğrul Osman'ın eşi Zeynep Tarzi Osman, yeğeni Harun Osmanoğlu, II. Abdulhamit'in kızının torunları Ayten Gunter ve Adile Nami Osmanoğlu yer aldı. Cenazeye hükümet adına Başbakan Yardımcısı Cemil Çiçek, İçişleri Bakanı Beşir Atalay, Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Hayati Yazıcı, Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay ve bazı milletvekilleri katıldı. İstanbul Valisi Muamer Güler, Emniyet Müdürü Hüseyin Çapkın ve bazı ilçe belediye başkanları da cenazede yer aldı. Cumhurbaşkanı Abdullah Gül adına da cenazeye katılan Genel Sekreter Mustafa İsen, hanedan mensuplarına başsağlığı dileğinde bulundu. Cumhurbaşkanı Gül'ün ayrıca cenazeye çelenk de gönderdiği görüldü.

Cenaze namazının kılınmasından sonra omuzlara alınan tabut cenaze aracına kadar tekbirler eşliğinde taşındı. Araçla II. Abdulhamit'in türbesine kadar taşınan cenazeye yol boyunca vatandaşlar tekbirlerle eşlik etti. Türbeye getirilen Osman'ın naaşı, tekrar omuzlara alınarak defnedileceği yere taşındı. Ertuğrul Osman, vasiyeti üzerine II. Abdulhamit'in kabrinin yanına defnedildi.

"HAYATIMDA BOŞLUK OLUŞTU"

Namaz öncesi duygularını ifade eden Ertuğrul Osman'ın eşi Zeynep Tarzi Osman, hayatında büyük bir boşluk oluştuğunu söyledi. Tarzi Osman: "Benim duygum ne olabilir. Kederden, üzüntüden başka bir şey olamaz. Büyük bir insanı, hayat arkadaşımı kaybettim. Pazar günü evliliğimizin 20. yılıydı. Çok fevkalade bir hayatımız oldu. Benim hayatımı çok dolduran bir insandı. Benim ailemin hyatını da çok doldurdu. Fevkalade bir kişiliği vardı. Herkesin sevdiği saydığı bir insandı. Çok dopdolu bir hayat geçirdim kendisiyle ve ondan sonra da epey boşalacak hayatım. Sonradan vatandaşlığı almasından dolayı memnun oldu. 'Ben zaten Türktüm, şimdi elimde resmi bir evrak var Türk olduğuma dair işte o kadar' dedi." diye konuştu.

"OSMANLI HANEDANI TÜRKİYE ALEYHİNE HİÇBİR TUTUM ALMADI"

Başbakan Yardımcısı Cemil Çiçek, insani bir görev olarak cenazeye geldiğini söyledi. Hanedan üyelerine başsağlığı dileğinde bulunan Çiçek, açıklamasında, "Bugün buraya insani bir görevi yapmak üzere geldik. Türk milletinin bir ferdi olarak Osmanlı ailesine karşı hepimizin bir minnet ve şükran borcu var. Bu şükran ifademizin bir gereği olarak bugünkü cenaze merasimine katıldık. Osmanlılar bizim tarihimizin çok önemli bir bölümünü ifade eder. İftihar ettiğimiz bir dönem. Bugün sahip olduğumuz bir çok şeyi Osmanlılara borçluyuz. Dolayısıyla bu aileden bir ferdinin cenaze merasimini birlikte kaldırmış olacağız. Aileye hükümetimiz adına başsağlığı ve sabırlar diliyoruz. Mekanı cennet olsun. Osmanlı ailesi çok asil bir aile. Kendi ülkelerinden ayrılma durumunda olan çok hanedan olmuştur. Ama bunlar içerisinde Osmanlı hanedanı her türlü takdirin üzerinde bir tutum, bir tavır sergilemiştir. Bugüne kadar Türkiye Cumhuriyeti ayleyhine hiçbir çabanın, hiçbir tutumun içerisinde olmamış, devlete tam bir sadakat içerisinde olmuştur. Ayrıca, biz öyle hanedanlar biliriz ki kendi ülkelerini terk ederken o ülkede varlık adına, servet adına ne varsa yanlarında alıp götürmüşlerdir. Halbuki Osmanlı ailesi, tarihi kayıtlara baktığınızda devlete ve millete ait olan hiçbir şeyi götürmeksizin büyük bir sıkıntı içerisinde fedakarlıklarla kendi hayatlarını idame ettirebilmişlerdir. Bunlardan hepimizin alacağı dersler vardır. Bu vesile ile ben merhuma tekrar Allah'tan rahmet diliyorum. Osmanlı ailesine, tüm geçmişine ve geçmişimize rahmetler diliyorum." dedi.

Kültür ve Turiz Bakanı Ertuğrul Günay da Ertuğrul Osman'ın vatansever ve Türkiye Cumhuriyeti'ni içtenlikle benimsemiş biri olduğunu ifade etti. Bakan Günay, "Ertuğrul Osman Efendi, Osmanlı hanedanının şehzade sıfatı taşıyan son ferdiydi. Ailesine, milletimize başsağlığı diliyorum. Türkiye'de yaşayıp Türkiye'de son nefesini vermek istediğine ilişkin sağlam bilgilerimiz var. Bir vatansever olduğunu düşünüyorum. Osmanlının mağlubiyetinden sonra Cumhuriyetin kuruluşunu içtenlikle benimsemiş, Cumhuriyetin kurucularını saygıyla karşılamış, Atatürk ile ilgi
li düşünceleri var. Topraklarına olan sevgisini hiç kaybetmemiş ve bu topraklarda yatacak." şeklinde konuştu. (CİHAN)

26.09.2009

0 yorum:

Yorum Gönder | Feed



Snap Shots

Get Free Shots from Snap.com
 
^

Powered by BloggerAK Medya Haber Yorum Analiz by UsuárioCompulsivo
original Washed Denim by Darren Delaye
Creative Commons License