15.2.10

20 YIL GECİKEN İTİRAF

Bilge Emeç'ten itiraflar

Bunca zamandır gerçeklerle yüzleşmekten kaçtığını anlatan Emeç, "Şimdiye kadar devleti suçlamadım. İran dedik, dinciler dedik. Kaç kere kayboldu ifadeler, kaç kere! Tetikçiyi yakaladılar güya. Zaten onun gerçek katil olduğuna da inanmıyorum." dedi.

Evinin önünde uğradığı silahlı saldırı sonucu hayatını kaybeden Hürriyet Gazetesi yazarı Çetin Emeç'in eşi Bilge Emeç o günleri anlattı. Vatan Gazetesi'nden Sanem Altan'a konuşan Emeç, ilginç açıklamalarda bulundu. Emeç, gerçeklerle yüzleşmekten korktuğu için İran'ı, dincileri suçladıklarını anlattı. Şunları söyledi: "Gerisinde kim var bu işlerin hâlâ anlamıyorum. Bugüne kadar devleti suçlamadım, İran, hep İran dedik, dinciler dedik. Çünkü ben Atatürkçü, vatanperver bir kadınım. Başka gerçeklerle yüzleşmek istemedim. O yüzden hep İran demek işime geldi sanırım. İran'ın yaptığına inanmak istedim. Kaç kere kayboldu ifadeler, kaç kere! Bıktırma siyaseti yaptılar. Ve başardılar... 'Çözülmesin, istemiyorum' dedirttiler. Tetikçiyi yakaladılar güya. Zaten onun gerçek katil olduğuna da inanmıyorum."Oktay Ekşi'nin kendisine 'MİT'in elinde öldürülecekler listesi var' dediğini, bunların da Oktay Ekşi, Çetin Emeç, Erol Simavi olduğunu anlattı. Emeç, "En kolayı Çetin'di." dedi. Öldürülmeden önce eşinin, arkadaşları tarafından dikkatli olması konusunda uyarıldığını anlatan Emeç, Hürriyet Gazetesi'nin o dönem sahibi olan Erol Simavi'ye kırgın olduğunu söyledi. Simavi'nin cinayetten sonra kendisini hiç aramadığından bahseden Emeç, cinayetten önce de gazeteyi arayarak, "Ne olur Erol Simavi'ye söyleyin Çetin'i uyarsın. Böyle sert yazmasın, çok tehdit var." dediğini anlattı. Bunun üzerine Simavi, Bilge Emeç'e bayıltıcı sprey göndermiş.

TEHDİT MEKTUPLARI GELİYORDU

Çetin Emeç'in asistanı Nebahat Ercan, Emeç'in gelen tehdit mektuplarını okuduğunu, hatta cevap yazdığını, bir keresinde de gelen tehdit telefonuna cevap verdiğini ve telefonu 'iyi günler' diyerek kapattığını anlattı. Ercan, cinayetten sonra defalarca ifadesinin alındığını ancak sorulan soruların suikastla ilgili olmadığını söyledi. Her seferinde "Haberleri kimden alıyordu, kimlerle ilişkisi vardı, Ortadoğu haberlerinin kaynağı kimdi?" sorularının yöneltildiğini aktardı.

Çetin Emeç, 7 Mart 1990'da Suadiye'deki evinin önünde uğradığı silahlı saldırı sonucu hayatını kaybetmişti. Saldırıda Emeç'in şoförü Sinan Ercan da yaşamını yitirdi. Emeç, Milliyet ve Hürriyet gazetelerinin yayın yönetmenliğini yapmıştı. Olaydan uzun bir süre sonra İslami Hareket Örgütü'nün yöneticisi İrfan Çağrıcı ve 4 arkadaşı ağırlaştırılmış müebbet ve çeşitli hapis cezalarına mahkum edilmişti. aktifhaber.comdan alıntıdır.

0 yorum:

Yorum Gönder | Feed



Snap Shots

Get Free Shots from Snap.com
 
^

Powered by BloggerAK Medya Haber Yorum Analiz by UsuárioCompulsivo
original Washed Denim by Darren Delaye
Creative Commons License