21.8.08

JİTEM'İ KÜÇÜK'E DEVRETMİŞ

JİTEM'i Veli Küçük'e devretti

21 Ağustos 2008 Perşembe
Emekli Albay Arif Doğan, “Jandarma’nın istihbarat teşkilatı” olarak bilinen JİTEM’le ilgili önemli bilgiler verdi.
Terör örgütü Ergenekon soruşturması kapsamında tutuklanarak cezaevine gönderilen emekli albay Arif Doğan, resmi makamlarca yıllardır reddedilen JİTEM'e 8 yıl başkanlık yaptığını açıkladı.

1971 yılında Trabzon gizli istihbarat amirliğine tayin olduğunu, 1983 yılında Jandarma Genel Komutanlığı'nda görevliyken JİTEM diye adlandırılan Jandarma İstihbarat Grup Komutanlığı'nı kurduğunu söyleyen Doğan, "JİTEM'e 8 yıl başkanlık ettim." dedi.KIZINA 1 MİLYON DOLARLIK HAVALE

Ergenekon Soruşturması kapsamında gözaltına alınan JİTEM'in kurucularından emekli Albay Arif Doğan'ın ABD'ye havale yaptığı 1 milyon dolarlık havaleyi kızına gönderdiği ortaya çıktı. Ergenekon Soruşturması kapsamında gözaltına Doğan'ın, İstanbul'da ele geçirilen belgeler arasındaki çok sayıdaki hesap cüzdanı bulundu. Ziraat bankası Yalova Şubesi'ne ait 0404 0030 1009 0111 951 numaralı Arif Doğan adına düzenlenmiş, hesap cüzdanı arasında bulunan bir not kağıdında, "Alıcı Arzu Işıl Doğan ziraat Bankası New York Şubesi. Gönderici Arif Doğan J. Kd Albay Yalova İl Jandarma Komutanı. 1.000.000 Dolar. Tlf: 00171 895 619 56 ibaresi soruldu

Soruşturma kapsamında alıcı Arzu Işıl Doğan'ın Albay Doğan'ın ABD'de eğitim gören kızı olduğu anlaşıldı. Ancak Doğan polisteki ifadesinde resmi kayıtlara yansıyan para transferini hatırlamadığını söyledi. Doğan, "ABD'de okuyan kızıma bir defada 1 bir milyon dolar değil, 10 bin dolar harçlık gönderdim. O tarihte bursunu, D... Holding'in sahibi işadamı Ayhan Ş... karşılamıştır. Burs ücreti olarak bana verdiği 10 bin doları birkaç seferde kızıma gönderdim. Ben kızıma hiç milyon dolar göndermedim. Bu kadar parayı bir arada görmedim" dedi.

Bilkent'te 400 bin YTL'lik daire

Doğan ifadesinde 1945 yılında Hatay Kırıkhan'da doğduğunu, 2'si üvey 6 kardeş olduklarını, kendisinin ise 3 çocuğu bulunduğunu anlattı. Albay Doğan'ın ifadelerinden önemli çapta mal varlığına da sahip olduğu anlaşıldı. Doğan ikamet olarak kullandığı Ankara Birlik Mahallesi'nde oturduğu evin dışında Bilkent'te 400 bin YTL değerinde daireye sahip olduğunu anlattı. Doğan ayrıca Kırıkhan'da 2 bin dönem pamuk tarlası, Mercedes 300 marka otomobili olduğunu da polise söyledi. Doğan, Ankara Birlik Mahallesi'nin yanı sıra İstanbul Çavuşbaşı'nda da ikamet ettiğini söyledi.

JİTEM'e 8 yıl başkanlık yaptım

1971 yılında Trabzon gizli istihbarat amirliğine tayin olduğunu, 1983 yılında Jandarma Genel Komutanlığı'nda görevliyken JİTEM diye adlandırılan Jandarma İstihbarat Grup Komutanlığı'nı kurduğunu ve 8 yıl başkanlık ettiğini söyledi.

Doğan'ın İstanbul Çavuşbaşı'nda 200 YTL'ye kiraladığı deposunda ele geçen kayıt cihazları, telsizler ve uydu iletişim cihazlarının yanı sıra bir de çok sayıda kaset ele geçtiği ortaya çıktı. Doğan, mühimmatın ve evrakların kendine ait olduğunu söylerken, 47 adet video, ses ve mikro kasetleri hatırlayamadığını, içeriğini bilmediğini söyledi. Doğan'a, depoda 2 adet kaleşnikof, 2 adet tabanca, 3 adet av tüfeği, 650 gram esrar, 1 adet dürbün, 1 adet tarihi eser niteliğinde heykel, uydu iletişim cihazı, 47 adet kaset bulunduğu hatırlatılarak bu malzemeler ve deponun kendisine ait olup olmadığı soruldu.

Depodakiler rütbeli istihbaratçıların

Deponun kendisine ait olduğunu anlatan JİTEM'ci albay, "Depo'da ele geçirilen malzemeler ben ve benimle birlikte Jandarma İstihbarat Grubunda görev yapan bazı rütbelilere aitti. Örneğin Cem Ersever gibi. Keleşnikoflardan biri bana aittir. Bu tüfeği bana Rahmetli Korgeneral Hulusi Sayın vermişti. Ancak diğerini Cem Ersever koymuş olabilir. İkinci Kaleşnikofun kime ait olduğunu bilmiyorum" dedi. Arif Doğan, "Tabancalardan biri de bana aitti. Onu da Hulusi Sayın vermişti. Ancak ikincisi Cem Ersever'in arkadaşlarından birine ait olabilir. Av tüfekleri bana aittir" dedi.

Uyuşturucu yemleme amaçlıymış!

Depoda ele geçirilen 650 gram esrarın da kendisine ait olduğunu ifadesinde kabul eden JİTEM'ci Albay Arif Doğan, aramada el konulan esrarı, görevdeyken uyuşturucu mücadelesinde yemleme olarak kullanmak üzere aldıklarını söyledi. Doğan uyuşturucunun depoda unutulduğunu savundu. Albay Doğan, aramada el konulan tarihi eser niteliğindeki heykeli ise ABD'deki kızının hesabına gönderilen havalede olduğu gibi hatırlayamadığını söyledi.

8 ayrı hat kullanıyor

Doğan'ın görüşmelerinde ise çok sayıda telefon hattı kullandığı anlaşıldı. Kendisine ait 8 ayrı cep telefonu hattı kullandığını söyleyen Albay arif Doğan, Ergenekon soruşturması kapsamında tutuklanan emekli Tuğgeneral Veli Küçük'ü 1990 yılından beri tanıdığını anlattı. Jandarma İstihbarat Gurup komutanlığı görevini 1990 yılında Veli Küçük'e devrettiğini söyleyen Arif Doğan, "Daha sonra kendisi general olduğundan gerek telefonla, gerekse yüz yüze görevle alakalı ve jandarma teşkilatı ile alakalı görüşmelerimiz ve yorumlarımız olmuştur" şeklinde konuştu.

Peker'le abi kardeş gibiyiz

Arif Doğan'a, organize suç örgütü ele başı Sedat Peker'le samimi ilişkisi de soruldu. Peker'i 1984 yılından beri tanıdığını söyleyen emekli Albay Arif Doğan, Sedat Peker'le abi kardeş gibi görüşmeleri de olduğunu anlattı. Doğan, "Peker'in şu anda Kandıra Cezaevi'nde olduğunu biliyorum" dedi.

Eruygur albayı yakın korumaya almış

Albay Doğan'a, Ergenekon soruşturmasına tutuklanarak cezaevine gönderilen Jandarma Genel Komutanı emekli Orgeneral Şener Eruygur'la ilgili sorular yöneltildi. Eruygur'un elini öptüğünü söyleyen Doğan, "Eruygur Paşa benim özel koruma kararımla ilgilendi. Ben de elini öptüm. Teşekkür ettim" dedi. Albay doğan, 1998 yılında DYP'den milletvekili adayı olduğunu ancak kazanamadığını söyledi.

Güneydoğu'da pek çok faili meçhul cinayete adı karışan PKK itirafçısı Adil Timurtaş'ı tanıdığını söyleyen Arif Doğan, "Kendisini ben emekli olduktan sonra tanıdım. Şu anda cezaevinde olduğunu biliyorum" dedi.
internethaber.com

0 yorum:

Yorum Gönder | Feed



Snap Shots

Get Free Shots from Snap.com
 
^

Powered by BloggerAK Medya Haber Yorum Analiz by UsuárioCompulsivo
original Washed Denim by Darren Delaye
Creative Commons License