26.8.08

ÇÖMEZ VE MAHKEME ÜYESİNDEN KAPATMA DİYALOKLARI

CEP'TE KAPATMA DİYALOGLARI

Turhan Çömez'le Bay X'in "kapatma diyalogları" dinlemede. Bay X kim mi?

Ergenekon operasyonu kapsamında aranırken İngiltere'ye kaçtığı tespit edilen eski milletvekili Turhan Çömez'in mahkeme kararıyla yapılan telefon dinlemesinde, Anayasa Mahkemesi'nin bir üyesi ve eşiyle samimi sohbetleri kayda geçti.

AK Parti hakkındaki kapatma davası Yüksek Mahkeme'de görüşüldüğü bir dönemde gerçekleşen telefon görüşmesinde, mahkeme üyesi Bay X'in, diğer mahkeme üyeleri hakkında, "Yok yani biliyorum da şey işte onlara tabi bir grup artık kanka yani anca beraber kanca beraber" dediği ortaya çıktı.

Telefon görüşmesine katılan mahkeme üyesi X'in eşi Bayan X'in ise Turhan Çömez'e, "Alo haberin olsun gitmeden şeyi kilitleyip gitmiş, savunmayı" diye 'İçeriden' bilgi verdiği tespit edildi. Bay ve Bayan X ile Turhan Çömez'in AK Parti hakkındaki kapatma davası, Anayasa Mahkemesi ve AK Parti içindeki kulisleri birbirlerine aktarıp, ortak değerlendirme yaptıkları ortaya çıktı.Anayasa Mahkemesi üyesi Bay X, Bayan X ve eski milletvekili Turhan Çömez'in Ankara Kavaklıdere Tenis Kulübü'ndeki buluşmaları, "Dinleme" iddialarının gölgesinde kalmıştı. Olayın patlak vermesinden birkaç saat sonra eski milletvekili Turhan Çömez'in CHP Genel Merkezi'ne giderek Deniz Baykal'ı ziyaret etmesi dikkat çekmişti. Öte yandan Bay X'in kapatma davasının açılmasından sonra Kara Kuvvetleri Komutanı Org. İlker Başbuğ ile karargahta kameraların kapatıldığı ve makam katının boşaltıldığı bir görüşme yapmasıyla gündeme gelmişti.

Ergenekon operasyonunu yürüten İstanbul Emniyet Müdürlüğü Kaçakçılık ve Organize Suçlarla Mücadele Şubesi'ne baskın yapılmasına kadar büyüyen dinleme iddiaları nedeniyle, AK Parti hakkındaki kapatma davasının açıldığı bir sırada Bay X ile Çömez'in ne görüştükleri yeterince sorgulanmamıştı.


Mahkeme içinden tüyo

Bayan X, kapatılma davasına ilişkin mahkemenin içinden tüyo veriyor:

Bayan X: Alo haberin olsun gitmen şeyi kitleyip gitmiş savunmayı.

Turan Çömez: Öyle mi?

Bayan X: Evet, kimseye dağıtılmadı AKP savunması.

Turan Çömez: Enteresan enteresan.

Bayan X: Çok enteresan.

BU HAFTA PATLAKLAR OLACAK

Ankara Kavaklıdere Tenis Kulübü'nde Bay ve Bayan X ile Turhan Çömez'in buluştukları sırada gündeme gelen dinleme iddialarının patlak verdiği sırada orada bulunan gazetecilerden birisi de F. Ç.'ydi.

Bayan X: M. G. şeyi çağırmış. Yarın F. Ç. ile görüşecekmiş. Sen hiç benden duymuş olma. Dün F. ile beraberdim. M. G. özellikle telefon açmış. F'ye Pazar günü buluşalım demiş. Yani parti parçalanmaya başladı.

Turan Çömez: parçalanmaya başladı öyle görünüyor ne kadar toparlayabilir onun derdinde.

Bayan X: Bu niye kilitleyip gitti. Ama bu hafta çok patlaklar olacak. Neyse buluşuruz. Turancığım tamam mı? Eşinden de özür dilerim. Sen bizi gece iki - üçte arayabilirsin yani.

KULÜPTE BULUŞALIM


Bir başka görüşmede ise Bayan X'le Çömez, Ergenekon'u değerlendirdikten sonra randevulaşıyorlar.

Bayan X: Alo.

Turhan Çömez: Merhaba Turhan ben.

Bayan X: Ha Turhancığım günaydın nasılsın.

Turhan Çömez: Ya ben seni benim yanımdaki telefondan aradım gizli numara diye kabul etmedin.

Bayan X: Ne yapıyorsun. Buna pislik atıyorlar Ergenekon'la ilgili ya.

Turhan Çömez: Yani adamlar kendileri gibi davranıyorlar aşağılık herifler.

Bayan X: Tamam kaçta geliyorsun kulübe gelebilirsin.

Turhan Çömez: Kaçta istersen gelirim ben.

Bayan X: Ya ben seni esasında bir anayasa mahkemesi üyesi var. Emekli Aysel hanım onunla da tanıştırmak isterim.

Turhan Çömez: Memnuniyetle.


Bay X: Onlar kanka

Bay X ile eşi Bayan X ve eski milletvekili Turhan Çömez arasındaki görüşmenin Anayasa Mahkemesi üyelerinin bir kısmının çıktığı yurtdışı gezisiyle ilgili olduğu anlaşılıyor:

Bayan X: Alo Turhan sen misin?

Turhan Çömez: Benim ben.

Bayan X: Kusura bakma şimdi gördüm mesajını da.

Turhan Çömez: Kusura bakma bu saatte seni ben rahatsız ettim.

Bayan X: Yok ya. Niye öyle dedin ne bakımdan ilginç.

Turhan Çömez: Yani giden isimlere baktım da bana enteresan geldi.

Bayan X: Ve bunların gitmemesi gereken insanlardı biliyor musun? Yani esasında normalde mahkemede sıra var. Sıra var ve o sırada biz vardık. Mesela biz gitmeyeceğimizi bildirdik.

Turhan Çömez: Başka bağlantı şüpheleniyorum onun için.... Diye düşünüyorum.

Konuşmanın bu bölümünde Bay X telefonu alıyor ve üstü kapalı olarak bazı üyelere ilişkin düşüncelerini aktarıyor:

Bayan X: Bir dakika.

Bay X: İyi akşamlar rahatsız ettik kusura bakma Turhan.

Turhan Çömez: Mesaj atayım istedim konuya küçük de olsa dikkat çekmek için.

Bay X: Yok yani biliyorum da şey işte onlara tabi bir grup artık kanka yani anca beraber kanca beraber.

Turhan Çömez: Evet.

Bay X: Ama başka bir boyutu olabilir tabi bilemiyorum.

Turhan Çömez: Benim az çok hissetiğim şeyler var. Bir ara uğrarım ben.

Bay X: Oldu ben bütün hafta mahkemedeyim her zamanki yerimdeyim.

Turhan Çömez: Gelsem de eve felan gelirim.

Bay X: Fazla bir işimiz de yok aslında. Ha tabi eskiden olsa çok rahattı da şimdi kimliğinde belki şey olabilir. Bir şekilde haberleşiriz. Ben tekrar veriyorum Bayan X'i, iyi geceler.

Turhan Çömez: Tamam abi sağol çok teşekkürler.


Yeni parti beklentisi

Kapatılma davası ile AK Parti'de bölünme beklentisine girdiği anlaşılan Turhan Çömez, "C. ağabey" diye söz ettiği kişi ile T Bey'in yeni parti kuracağından söz ediyor.

Turhan Çömez: C. Ağabeylerden haberin oldu mu?

Bayan X: Neden?

Çömez: Onlar her halde kolları sıvamışlar. T. Bey falan yeni parti kuruyorlarmış.

Kaynak: Yenişafak

0 yorum:

Yorum Gönder | Feed



Snap Shots

Get Free Shots from Snap.com
 
^

Powered by BloggerAK Medya Haber Yorum Analiz by UsuárioCompulsivo
original Washed Denim by Darren Delaye
Creative Commons License