16.3.09

3 ASTSUBAYIN AKIBETİ

Hakikaten Dedi Mi?

Kayseri 12. Hava Ulaştırma Üs Komutanlığı'ndan üçer yıllık üç astsubayın ayın 5'inde ifadelerine başvuruldu, muhtemelen ayın 7'sinden 11'ine kadar kentin öte yanındaki 2. Hava İkmal Komutanlığı'nda gözaltında tutuldular. Gözaltı sona erince de, "disiplin hapsi"nde oldukları söylendi. Belki suçlandıkları konu "ağır ve önemli"dir.
Ancak, biriyle bizzat konuştuğum avukatlar şunları söylüyor:
1. Günlerce avukatla görüştürülmediler.
2. Neyle suçlandıkları belirsiz veya açıklanmıyor.
3. Daha ziyade "şu şu şahısları tanıyor musun" diye sorgulanıyorlar.
4. Baskı altındalar.
5. Gözaltı süreleri bildirilmedi.
6. Dosya verilmedi. Gizli deniyor. Gizlilik kararı ortada yok.
7. Nerede tutuldukları dahi belirlenemiyor.
8. Disiplin hapsiyle ilgili dilekçe kabul edilmiyor.
9. Sanık mı tanık mı oldukları belli değil.
10. Bitkin, uykusuz, korku ve endişe içindeler.
Burası hukuk devleti ise, bu da hukuk, hak, insan hakları konusu.
Bir de şu var:Hürriyet ve Milliyet'teki habere göre, sanık avukatlarından biri, görevli bir Albay'ın, sanıklara hitaben "Sizi de asit kuyularına atarız" dediğini duydu ve bu konuda suç duyurusu hazırlandı.
Şimdi sormak lazım:
Sizi de asit kuyularına atarız, dendi mi denmedi mi?
Dendi ise, bunu askerine bile diyebilen kişi hâlâ orada komutan mı?
Bunu söylemek bu kadar basit mi? Asit kuyusunda kafatası bulunan bir ülkede bunu yapabilmek kimileri için sıradan mı?
Cumhurbaşkanlığı, TBMM, Hükümet, Yargı, Genelkurmay, medya...
Emrindeki üç astsubaya dahi "Sizi de asit kuyularına atarız" diyebilen birinin olup olmadığını merak etmeyecek mi? Olmuşsa bu laf öylece kalacak mı!
Gördüğünüz gibi...
Özgürlük ve hukuk meselesi sırf tanınmış insanların sorunu değil!
Gözaltı, tutukluluk, olumsuz şartlar sırf sanık generallerin sorunu değil!
Küçük insanı ezerek, sadece büyük insan savunarak büyük cumhuriyet, büyük demokrasi, büyük hukuk devleti olunmaz. Kısa ve alçak kalınır!

Umur Talu/Sabah 15,3,2009

ELİMİ UZATTIM OĞLUM UZATMADI

Kayseri 2. Hava İkmal Bakım Merkezi'nde görev yapan ve gözaltına alınan Astsubay Ali Balta'nın babası Mesut Balta, memleketinden gelerek oğluyla görüşme imkanı buldu.

MAKUL CEVAPLAR VEREMİYOR

2. Hava İkmal Bakım Merkezi'nde gözaltında tutulan oğluyla yaklaşık 20 dakika görüşen baba Mesut Balta, oğlunun durumundan hiç hoşnut olmadığını söyledi. Görüşme sırasında sorduğu sorulara oğlu Ali Balta'nın makul ve mantıklı cevaplar vermediğini, yaptığı hareket ve davranışlarında çok anormal olduğuna dikkat çeken baba Balta, "Oğlumun akıl sağlığından şüphe ediyorum. Yetkililere buradan sesleniyorum. Benim oğlumun sağlık durumu çok kötü. Bir an önce tedbir alınmasını istiyorum. Oğlumun hemen hastaneye kaldırılarak sağlık raporu alınmasını talep ediyorum." dedi.

ELİMİ UZATTIM OĞLUM UZATMADI

Avukatının defalarca Kayseri'ye gelerek oğluyla görüşmek istemesine rağmen neden görüştürülmediğini oğluyla görüştükten sonra daha iyi anladığını ifade eden baba Mesut Balta, 2. Hava İkmal Bakım Merkezi nizamiyesinden çıkmasına rağmen aklının oğlunda kaldığını dile getirdi. Görüşme sonrasında ayrılırken elini uzatmasına rağmen oğlunun elini uzatmadığını belirten Balta, "Ben vedalaşmak için elimi uzattığımda bana 'Ne diyorsun?' diye karşılık verdi. Ancak 'Elimi öpmeyecek misin?' diye sorduktan sonra elimi öpmeye çalıştı. 'Ben memleketimize gidiyorum, selam söylemeyecek misin?' diye sorduğumda hiçbir karşılık vermedi. Oğlum müthiş derecede depresyon geçiriyor. Yetkililerden yardım istiyorum." diyerek çaresizliğini dile getirdi.

Kaynak: Cihan

0 yorum:

Yorum Gönder | Feed



Snap Shots

Get Free Shots from Snap.com
 
^

Powered by BloggerAK Medya Haber Yorum Analiz by UsuárioCompulsivo
original Washed Denim by Darren Delaye
Creative Commons License