27.3.09

ALBAY KIRCANIN MARİFETLERİ

İntihar Eden Albay'ın Marifetleri

JİTEM'in yargısız infazlarından yargılanmaya başlayınca intihar eden Abdülkerim Kırca'nın şok infaz emirleri ortaya çıktı. İşte o ifadeler...

İtirafçı A.Y. öldürdükleri biri için, intihar eden terör gazisi emekli Albay Abdülkerim Kırca’nın kendilerini kutladığını öne sürdü

Cizre’deki kazılarda bulunan kemiklerle ilgili tutuklanan Albay Cemal Temizöz ile Ergenekon davası sanığı emekli Tuğgeneral Veli Küçük’ün birbirini iyi tanıdığını savunan itirafçı A.Y, 1995 yılında Diyarbakır’da JİTEM komutanı olduğunu söylediği emekli Albay Abdülkerim Kırca hakkında da çarpıcı iddialarda bulundu.Diyarbakır Cumhuriyet Başsavcılığı’nın tanık olarak dinlediği A.Y’nin, Ankara’daki evinde intihar eden terör gazisi emekli Jandarma Albay Abdülkerim Kırca’ya yönelik açıklamaları şöyle:

“l995 yılında, Diyarbakır Jandarma Alay Komutanlığı’nda bulunan sorgu amirliğine teslim edildim. Bu esnada ‘Yeşil’ kod Mahmut Yıldırım buraya gelmişti. Hatta bana ‘Nasılsın yeğenim. Benimle çalış, bana takıl seni yaşatırım. Sen bu kadar zaman bunlara yazdın çizdin verdin ne işe yaradı? Sen bu isim ve bilgileri bana ver’ şeklinde konuştu. Ben de kendisiyle tanışmak istemediğimi ve herhangi bir bilgi vermeyeceğimi söyledim. Daha sonrada Mahmut Yıldırım’ın kendisi ile çalışmak için alaydaki yetkililerden beni istediğini öğrendim.”

Kırca bana para verdi
“Sorgu amirliğinde bulunan F. Çavuş ‘Seni biri ile tanıştıracağım’ diyerek, Saraykapı’da bulunan JİTEM binasına getirdi. Sonradan JİTEM komutanı Abdülkerim Kırca olduğunu öğrendiğim komutanın odasına çıkarttı. Sivil giyimli, bıyıklı birisiydi. Bana ismimle ‘Hoşgeldin, nasılsın, iyi misin’ diye hal hatır sorduktan sonra, ‘Bir sıkıntın ihtiyacın olduğu zaman gel sana yardımcı olurum. Ben alaydakiler gibi değilim, sen artık bizim sayılırsın’ diyerek, harcamam için bir miktar para verdi. Bu şekilde Diyarbakır’daki JİTEM ile çalışmaya başladım. Bu birimde Abdülkerim Kırca’nın yanında Abdülkadir Aygan da çalışıyordu.”

Odasındaydı, kapısı açıktı
“Bir kaç ay sonra akşam K.E. yanıma gelerek, ‘T. seni çağırıyor’ dedi. Birlikte T’nin yanına gittiğimde ‘Bizimle bir yere geliyorsun’ dedi. Daha sonra JİTEM binasının önüne yeşil renkli Kartal marka bir araç getirildi. K.E, aracın arka kısmında birinin üzerine, ben de yanına oturdum. Elazığ karayoluna cıktık. Yaklaşık 20-25 kilometre sonra şu andaki TOKİ konutlarını geçtik. Yolun kenarında K.E’nin tuttuğu şahsı araçtan indirip bir ya da iki el ateş ederek JİTEM binasına döndük. Abdülkerim Kırca odasındaydı, kapısı açıktı. T. yanına yaklaşarak kısık sesle bir şeyler söyledi. Daha sonra Abdülkerim Kırca gülümseyerek ‘Elinize sağlık’ dedi. K.E. iş bittikten sonra beni evime bıraktı.”

Albay Temizöz’e 8 cinayet iddiası
Şırnak’ın Cizre ilçesinde 16 Mart’ta yapılan kazılarda bulunan 13 kemik parçasıyla ilgili tutuklanan Kayseri İl Jandarma Komutanı Albay Cemal Temizöz, 8 cinayette azmettirici olmakla suçlanıyor.

Cezaevinden Diyarbakır Başsavcılığı’na mektup gönderen gizli tanık M.N.B, 1993 yılında Cizre’de 4 genci PKK’ya katılmak için kırsala çıkış yapmak üzereyken yakaladıklarını, bu kişilerin o tarihte bölgede görev yapan Temizöz’ün talimatıyla gözaltı işlemi yapılmadan infaz edildiğini öne sürdü.
Temizöz, savcılık sorgusunda iddialar hakkında “saçma” tabirini kullandı.

aktifhaber.com

0 yorum:

Yorum Gönder | Feed



Snap Shots

Get Free Shots from Snap.com
 
^

Powered by BloggerAK Medya Haber Yorum Analiz by UsuárioCompulsivo
original Washed Denim by Darren Delaye
Creative Commons License