10.3.09

CUMHURİYETİN ORTAKLARI

İşte Cumhuriyet'in Ortakları...

Ergenekon soruşturması kapsamında gündeme gelen ve herkesin merak ettiği Cumhuriyet'in ortaklık yapısı ortaya çıktı..


Yeni Şafak yazarı Ali Bayramoğlu, Mehmet Emin Karamehmet'in 2003'te Cumhuriyet gazetesine ortak olmasını büyüteç altına almış ve Karamehmehmet'in bir ortak gibi hareket etmediğini şirkete direk para aktardığını yazmıştı.

Bayramoğlu, “Karamehmet bu hisseleri neden aldı? Dönemin Jandarma Genel Komutanı'nın, İstihbarat Daire Başkanı'nın telkinleriyle mi? Bu soruyu akla getirmek meşru değil midir?” diye sormuştu.Taraf yazarı Alper Görmüş de cuma günkü yazısında Turgay Ciner'in de Cumhuriyet'e “ortak” olduğunu belirterek Leyla Tavşanoğlu'nun Turgay Ciner'le yaptığı, her defasında birinci sayfadan anonslanan ve her bölümüne bir tam sayfa ayrılmak üzere dört gün boyunca yayımlanan söyleşi gündeme getirdi.

Ciner 2002 yılında yayınlanan bu söyleşisinde “Cumhuriyet bir gönül işidir. Cumhuriyet, cumhuriyete gereklidir. Yani Cumhuriyet gazetesine herhangi bir şekilde parasal bir sonuç çıkarma amacıyla yaklaşmıyoruz. Cumhuriyet gazetesinin kendine yaraşır bir konumda hayatiyetini sürdürmesi gerektiğine inandığımız içindir. Zaten Cumhuriyet gazetesinin sahibi olunamaz.” şeklinde konuşmuştu.

Aynı yazıda Gürbüz Çapan'ın Cumhuriyet'in ortaklık yapısıyla ilgili; “Canımın istediğini çağırır ortak ederiz. Cumhuriyet'e sadece gönüldaşları ortak olabilir. Oraya Karamehmet de ortaktır, Aydın Doğan da, Turgay Ciner de ortaktır, ben de, Koç da ortağız.” Sözlerine yer vermişti.

Postmedya, herkesin merak ettiği, kafaları karıştıran Cumhuriyet gazetesinin ortaklık yapısına ulaştı.

Sermaye Piyasası Kurulu (SPK), halka açık şirketi zarara uğrattıkları gerekçesiyle Akın Atalay, İlhan Selçuk, İbrahim Yıldız, Osman Berkmen, Alev Coşkun, Erol Erkut, Ertin Akgüç, Günay Çapan ve Kenan Tekdağ hakkında suç duyurusunda bulunmuştu.

Savcılığa intikal eden belgeler sayesinde Cumhuriyet'in ortaklık yapısı da belli oldu.

İşte Cumhuriyet gazetesinin sermayedarları ve yönetim kurulu üyeleri...


İnan KIRAÇ


% 7 pay sahibi


Koç Grubu


Vehbi KOÇ'un damadı olup, aynı zamanda Koç grubunda yıllarca üst düzey yöneticilik yapmıştır.



Turgay CİNER

(Park Yatırım Holding)


%18 pay sahibi


Ciner Grubu
Sabah Gazetesi ile atv'nin eski sahibi, Habertürk'ün mevcut imtiyaz sahibi



Kenan TEKDAĞ


Park Yatırımı temsilen yönetim kurulu üyesi


Ciner Grubu


Ciner Grubu medya grup başkanı



Menmet Emin KARAMEHMET

(T Medya Yatırım)


% 9 pay sahibi


Çukurova Grubu


Akşam ve Güneş Gazeteleri, Show TV, Skytürk TV, Turkcell'in sahibi



Osman BERKMEN


KARAMEHMET'i temsilen yönetim kurulu üyesi


Çukurova Grubu


Yönetim kurulu başkan vekili



Gürbüz ÇAPAN


% 8 pay sahibi



Eski Esenyurt Belediye Başkanı olup, Ergenekon operasyonu kapsamında tutukludur.



Zekeriya TEMİZEL


Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı



Eski Maliye Bakanı, BDDK Eski Başkanı ve eski DSP milletvekili. Halen Cumhuriyet gazetesinde köşe yazıları yazıyor.



Akın ATALAY


Yönetim Kurulu üyesi





İlhan SELÇUK


Yönetim Kurulu Başkanı



Cumhuriyet Gazetesi imtiyaz sahibi



İbrahim YILDIZ


Yönetim Kurulu üyesi



Cumhuriyet Gazetesi genel yayın yönetmeni



Mustafa BALBAY


Yönetim Kurulu üyesi



Cumhuriyet gazetesi yazarı



Şükran SONER


Yönetim Kurulu Üyesi



Cumhuriyet gazetesi yazarı



(Postmedya)

0 yorum:

Yorum Gönder | Feed



Snap Shots

Get Free Shots from Snap.com
 
^

Powered by BloggerAK Medya Haber Yorum Analiz by UsuárioCompulsivo
original Washed Denim by Darren Delaye
Creative Commons License