23.10.08

SUSURLUK DAVASINDA NELER YAŞANMIŞ

TARİHİ SKANDAL AYDINLANDI

Susurluk Davası'ndan nasıl olup ta hiçbir şey çıkmadığı aydınlandı. İbret için okuyun.

Çok sayıda faili meçhul cinayetle ilişkilendirilen eski özel harekatçı Ayhan Çarkın, 1998’de başlayıp 4 yıl devam eden Susurluk Davası sürecinde 6 Nolu DGM Hakimi Sedat Karagül tarafından yargılanıyordu.

Ancak Karagül dava artık karar aşamasına geldiği süreçte aniden görevinden alınıp Sultanahmet’e hâkim tayin edildi. Yerine de Hakim Metin Çetinbaş geldi. İşte Susurluk'u gerçek anlamda "fasa fiso"ya çeviren gelişmeler ondan sonra başladı.

Yeni hakim Çetinbaş, Susurluk Davası’nın görüldüğü 6 Nolu DGM’nin başına geldikten kısa bir süre sonra jet hızıyla dava sonuçlandı. Susurlukçuların çoğu beraat ederken birkaçı küçük cezalarla kurtuldu.

Ayhan Çarkın da, TCK’nın 313. maddesinin 2. ve 3. fıkraları uyarınca “Cürüm işlemek amacıyla teşekkül oluşturmak” suçlamasıyla 4 yıl ağır hapis cezasına çarptırıldı. Oysa müebbet ve idamla yargılanıyorlardı.

MAHKEMEDE DÖNEN DOLABI ALENEN İTİRAF ETTİ

Yıllar sonra ilginç itiraflarla kamuoyu karşısına çıkan Çarkın, Susurluk sürecinde mahkemede dönen dolabı da itiraf etti.Kısa bir süre içerisinde dosyasını karara bağlayan ve hakkında da 4 yıl ceza veren Hakim Metin Çetinbaş’ı suçladı: “Bizi dava sürecinde 3.5 sene yargılayan bir heyet vardı. Hakim Sedat Karagül. O adamda ben adaleti gördüm. Sonra bu heyet görevden alındı. Keşke o adamdan idam cezası alsaydık. Son 15 gün Mesut Yılmaz hükümetinin atadığı bir başka bir heyet geldi. 4 yıl ceza aldık. Oysa neyle yargılanıyorduk. Herkes neyin ne olduğunu biliyor”

SUSURLUK DAVASINI 15 GÜNDE BİTİREN İKİNCİ HAKİM ŞİMDİ ERGENEKONCULARIN AVUKATI

Çarkın’ın kastettiği dönemin 6 Nolu DGM Hakimi Metin Çetinbaş, kendini savundu.

“Bize verilen dosyada Ayhan Çarkın, çeteye üye olmak suçlamasıyla yargılanıyordu. Dosyayı en ince ayrıntısına kadar inceleyip karar verdim. Çarkın, çeteden yargılanıyorsa ben ne yapayım yani? O suçtan en fazla 4 yıl ceza verilebiliyordu biz de onu verdik. Yani 4 yıl isteniyorsa, 10 yıl veremezsiniz. Çeteye üye olmaktan yargılanan birine, adam öldürmekten ceza verebilir misiniz? Verdiğim karar son derece hukukidir. Verdiğim hiçbir karar siyasi değildir. Benim o davaya atanmam siyasi nedenlerle değil, o davanın hakimi Sedat Karagül, Adalet Bakanlığı tarafından oradan alınıp başka bir mahkemeye atandığı için yapıldı.”

Susurluk Davası’nı karara bağlayan dönemin 6 Nolu DGM Hakimi Metin Çetinbaş, Ergenekon davası sanıklarından Kemal Alemdaroğlu ile gazeteci Güler Kömürcü’nün avukatlığını yapıyor. Çetinbaş, Alemdaroğlu için 800, Kömürcü için de 700 sayfalık savunma hazırladığı söyledi.

GÖREVİNDEN ALINAN HAKİM KONUŞTU

Çarkın’ın “O adamda ben adaleti gördüm. Hepimize idamı verecekti” dediği görevden siyasi baskılarla alınan ve şimdi emekli olan Hakim Sedat Karagül de eski Adalet Bakanı Hikmet Sami Türk’ün davayı karara bağlaması için kendisine baskı yaptığını iddia etti: “Davayı karara bağlayacaktım ancak İbrahim Şahin ’Açıklamalarım olacak, yer yerinden oynatırım’dedikten sonra kaza geçirdi ve şuurunu kaybetti. Hastanede tedavi olmasını bekliyorduk. O sırada beni ’karar ver’diye sıkıştırdılar. O günün başsavcısı aracılığı ile Bakan Hikmet Sami Türk baskı yaptı. ’Bakanın emri var. Davayı karara bağla’dedi. Ben de İbrahim Şahin’in diyeceklerini beklemek zorundayım dedim. Görevden alınınca mağdur edildim. Kimse bir şey yapamadı. Bakan güçlüymüş. Ben de emekliliğimi istedim.”

aktifhaber.com

0 yorum:

Yorum Gönder | Feed



Snap Shots

Get Free Shots from Snap.com
 
^

Powered by BloggerAK Medya Haber Yorum Analiz by UsuárioCompulsivo
original Washed Denim by Darren Delaye
Creative Commons License